13 Ağustos 2007 Pazartesi

"Asporia: GizliTehdit" Kaynak kodu

2004'de AGS (Adventure Game Studio) ile yapmış olduğum Asporia: Gizli Tehdit adlı oyunun şablonunu ("template") yayınlamış bulunmaktayım (bir nevî "açık kaynak kodu" da diyebiliriz).

Bu açık kaynak paketinin yayınlanma amacı, AGS ile basit bir RPG yapımını gösteren bir yardımcı kaynak ortaya koymaktır.

Bu kaynağın hedef kitlesi, başlangıç seviyesinin üstündeki AGS kullanıcılarıdır.


Bu kaynağı kullanmak için AGS'ye ihtiyacınız olacak (muhtemelen AGS'nin en yeni sürümü olan 2.72 gerekecek, zira bu şablonu hazırlarken onu kullanmıştım, paketi çalıştırmak için daha eski bir sürüm kullanmanızı tavsiye etmem).

"asporiahiddenth.agt" dosyasını, AGS'nin bulunduğu dosyaya çıkartın (agsedit.exe dosyasının bulunduğu klasör).

AGS'yi başlatın, "Start a new game"'i ve sonra da "asporiahiddenth" template'ini seçin.
Eğer oyunu ilk defa derleyip test edecekseniz, 320*240 çözünürlüğünü seçmenizi öneririm (ayrıca File/Setup Game kısmında oyunun derlenmiş halinin çözünürlüğünü 640*480'e çıkartın, böylece oyundaki yazılar okunaklı hale gelecektir.).

Asporia: Gizli Tehdit'i kodlarken AGS'in eski bir versiyonunu kullanmıştım; bu yüzden bu şablondaki kodlar, AGS'nin yeni versiyonunda sunduğu nesne tabanlı kodlama sistemini kullanmıyor. Yine de AGS'nin yeni versiyonunda General Settings kısmındaki "Enforce object-based scripting"in yanındaki tik'i kaldırınca bu eski kodlar da çalışabiliyor (ki zaten bu şablonda orası default olarak kalktığı için bu konuda endişelenmenize gerek yok).


Asporia: Gizli Tehdit'in template'ine buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok: