4 Mart 2008 Salı

4 Mart 2008 - Hükümran Senfoni Online Paneli'nden notlar

Bugün, alttaki başlıkta haberini yapmış olduğumuz "4 Mart 2008 tarihinde Türkiye'de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri" konulu panele katıldım (aslında Ragnor'la beraber katılmak isterdi deli gönül ama gelemedi).




Panelde Hükümran Senfoni ekibinden konsept tasarımcı Tamer Karataş, oyun programcıları Hakan Nehir, Tuna Hünerli, Deniz Aydınoğlu ve MyNet ekibinden GameMaster Murat Yavuz Kaplan konuşma yaptılar. Baş tasarımcı Erkan Bayol ise rahatsızlığından ötürü panele katılamamış.

"Doç. Dr. Mutlu Binark ve Günseli Bayraktar Sütçü TÜBİTAK tarafından desteklenen başarılı akademik araştırmaları "Sanal Ortamlarda Dijital Oyun Kültürü" üzerine konuşma yapacaklar." şeklinde bir duyuru yapılmıştı ama galiba onlar da gelememişti.

Panelde Hükümran Senfoni, Hükümran Senfoni Online, Türkiye'de oyun sektörü, korsan, oyun yapımı gibi konular konuşuldu.



Hükümran Senfoni Online'ın tanıtımı yapıldı. Dürüstçe söylemem gerekirse, bu browser tabanlı oyun önceden pek ilgimi çekmiyordu ama izlediğim tanıtımdan sonra bende oyunu oynama, hatta özel üyelik satın alma isteği uyandı; gördüklerim ve anlatılanlar, basit ama etkileyici bir oyunun özellikleriydi.

Oyunun en sevdiğim yönü; PvP'ler için iki oyuncunun da onayının gerekli olması. Eğer bir oyuncu bizim ülkemize saldırmak istiyorsa önce bize bir savaş davetiyesi geliyor. Online oyunlarda canımı sıkan şeylerden biri, ben bir ülke kurmaya/karakterimi geliştirmeye çalışırken benden çok daha güçlü bir oyuncunun beni yıkması. Bu oyunda istemediğim PvP'lere girmek zorunda kalmamak, oldukça güzel bir özellik.

Panelden aldığım birkaç önemli not:

  • Hükümran Senfoni için 30 kişi 2 yıl boyunca, HS Online içinse 6 ay boyunca 6 kişi çalışıyor. Kurgusal ve görsel öğeler için, asıl HS için hazırlanan materyallerden de faydalanıldı.
  • Hükümran Senfoni'nin istenilen şekilde tamamlanabilmesi için 10 milyon dolara ihtiyaç duyuluyor. Oyunun yapımına şu an devam edilmiyor, ama para kazanılmaya başlandığı zaman yapıma tekrar devam edilecek.
  • 15 gün içinde Hükümran Senfoni Online, oyuncularla buluşacak.
Etkileyici bir paneldi. Panelden sonra biraz Hakan Nehir'le ve çok az da olsa Deniz Aydınoğlu'yla sohbet etme fırsatı buldum.
Dürüstçe söylemem gerekirse; Hükümran Senfoni'nin başarılı olacağına dair umutlarım uzun bir süre önce sönmüştü, ama son birkaç gündür umutlarım tekrar canlandı (özellikle de Erkan Bayol'un Oyungezer forumlarında yayınlanan, eleştirilere cevap niteliği taşıyan mail'inden sonra [o konu silindiği için link veremiyorum, tek hatırladığım, ilk "eleştiri cevapları"ndan çok daha etkileyici bir metin olduğu].)

5 yorum:

deniz dedi ki...

Merhaba,

Paneldeki "10 milyon dolar" lafını söylerken amerika daki maliyetleri göz önünde bulundurarak konuşmuştum - alışkanlıklar :)

Sadece Türkiye 'deki kaynakları kullanarak 30 kişiye yakın orta büyüklükteki bir ekiple bu proje 24-28 ay gibi bir sürede kişisel tahminim 2.5 ile 3 milyon dolar arasında bir gerçekleştirim bedeline ulaşacaktır.

Saygılar.

Deniz Aydınoğlu - ceidot

Ragnor dedi ki...

Merhabalar Deniz bey,

Panele katılmak için iki sağlam dersi ekmiştim ama hem okuldan geç çıktığımız için hem de yanımda iki isteksiz arkadaşım olduğu için istemeyerekte olsa kaçırdım. En çokta sizinle tanışmak istiyordum, artık başka bir zaman. Bu arada sitemizin sanırım en sıkı takipçisisi sizsiniz, keşke diğer okuyucularımızda (varsa tabii :)) sizin gibi yorumları ile yazılarımıza renk katsa.

Teşekkürler ve Projenizde başarılar.

gangstar dedi ki...

valla ben takip ediyorum ama çok nadir yazıyosunuz:)
deniz abi umarım biter şu oyun en kısa zaman 10 sene falan sürmez yapımı(bkz.duke nukem forever)

Adsız dedi ki...

düzelti notu:paneli organize eden biziz zaten: mutlu binark-günseli bayraktutan sütcü

dolayısı ile oradaydık:)))))))

Adsız dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!