9 Mart 2008 Pazar

Türkiye'de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri Paneli - 14 Mart 2008

Oyunyapimi.org'tan aynen alıntılıyorum:

"Yer: Tarih ve Toplum Bilimleri Enstitüsü İstiklâl Cd. Olivyo Geçidi Sk. Rejans Binası Kat: 1 Beyoğlu / İSTANBUL

TÜBİTAK-SOBAG 107K039 no’lu ve TÜBİTAK 2007/1 tarafından desteklenen “DİJİTAL OYUN KÜLTÜRÜ ve TÜRKİYE’DE GENÇLİĞİN INTERNET CAFE KULLANIM PRATİKLERİ” proje kapsamında 14 Mart 2008 tarihinde Türkiye’de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri konulu bir tam günlük toplantı gerçekleşecektir.

Bu tam günlük toplantı kapsamında 10:00-12:30 arasında Türkiye’deki oyun geliştiricilerin bir araya geldiği ve endüstrinin durumunun tartışıldığı kapalı çalışma grubu ile 14:00-17:30 arasında ise kamuya açık ücretsiz iki oturumdan oluşan toplantılar gerçekleştirilecektir.

Etkinlik sırasında Türkiye’de üretilen oyunları tanıtan afiş ile çeşitli dijital oyun oynama pratiklerini serimleyen ve Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri tarafından çekilen “DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR” başlıklı bir fotoğraf sergisi de toplantı salonu fuayesinde yer alacaktır.

14 Mart 2008 tarihinde yapılacak etkinlik, Türkiye’de dijital oyun geliştiricilerin bir araya gelmesi ve endüstrinin durumunun değerlendirilmesi açısından oldukça önemlidir. Ayrıca çalışma grubu ve paneller kayıtlanarak, daha sonra konuyla ilgili akademik yayında değerlendirilmek üzere kullanılacaktır.

Çalışmamıza yönelik ilgi ve desteğiniz için şimdiden çok teşekkür ederiz. Saygılarımla,

Doç.Dr. Mutlu Binark
Başkent Üniversitesi
İletişim Fakültesi
RTS Blm. Öğretim Üyesi

Panel için iletişim adresi: 107k039@gmail.com
"
Haberin aslı ve panel programına şu linkten ulaşabilirsiniz.

Ben orada olacağım, site yazarlarından olmasına rağmen kendisini okumak şansına pek erişemediğiniz sevgili Fredican'da orada olacak. Oyun yapımıyla ilgilenen ve fırsatı olan herkes katılmalı. Kaçırmayın arkadaşlar, bakın Ankara'da olanını kaçırdım dayanamadım koptum İstanbul'a gidiyorum. Sizde gidin, tanışalım, kaynaşalım vs. vs.

Not: Biraz cıvık oldu haber girişim ama artık idare ediverin bir seferlik :).

3 yorum:

Ragnor dedi ki...

Az önce bu mesaja atılmış iki spam'i sildim. Eğer ciddi birer yorumduysalarda özür dilerim ama habere dair birşey söylemeyip sadece teşekkür etmek ve birde sitenizin reklamını yapmak spam kapsamına girer. Yapabileceğim birşey yok.

deniz dedi ki...

panel ile ilgili haber ve yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz..

deniz.

Adsız dedi ki...

TÜRKİYE’DE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ VE OYUN GELİŞTİRİCİLERİ
ÇALIŞTAY VE PANELİ

14 MART 2008, İSTANBUL

ÇALIŞTAY SONUÇ BİLDİRGESİ

14 Mart 2008 tarihinde İstanbul’da Tarih ve Toplum Bilimleri Enstitüsü’nde TÜBİTAK-SOBAG 107K039 kodlu “Dijital Oyun Kültürü” projesi kapsamında “Türkiye’de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri Çalıştay ve Paneli” düzenlendi. Oyun sektörünü temsilen oyun geliştiricileri, oyun üreticileri, dağıtımcıları, yayıncıları, dergi editörleri ve yazarları, alanda akademik çalışma yapan kişiler ve oyunseverler sözkonusu çalıştayda bir araya gelip, Türkiye’de oyun sektörü geliştirilmeli mi, bunun yöntem/yöntemleri ne olmalı, alanın sorunları ve konuyla ilgili kişi ve grupların sorumlulukları, yerli oyun ne demektir gibi soru ve konu başlıklarını tartıştılar. Bu toplantının sonucunda aşağıdaki başlıkları kapsayan bir bildirge ortaya çıktı.


1) Türkiye’de oyun sektörü geliştirilmelidir.

2) Oyun sektörünün geliştirilmesi ile ilgili farklı yöntem ve deneyimler sözkonusudur.

3) Bu konuda varlık gösteren aktörler arasındaki iletişim eksikliği çözülmesi gereken önemli bir sorundur. Bunun için bir iletişim platformu oluşturulmalıdır.

4) Sektörün gelişebilmesi için pazarın ve hedef kitlenin doğru saptanması gerekmektedir. Bu anlamda üretim yapacak ekibin niteliği ve büyüklüğü önem taşımaktadır.

5) Sektörde çalışacak insan kaynağının yetiştirilmesi ve niteliği önem verilmesi gereken bir konudur. Bu konuda eğitim kurumları ve sektörün işbirliği yapması gerekmektedir.

6) Oyun geliştirim sürecinde finansman sorununun çözülmesi için öneri öncelikle oyun geliştiricisinin kendini finanse edip, oyunun yayıncısı ile kar paylaşımı temelinde anlaşma yapması olarak ortaya çıktı.

7) Geliştirilen ürüne dönük pazarlama sürecinin tam ve etkili gerçekleşememesi de önemli bir sorun olarak ortaya çıkmıştır.


İletişim için;

e-posta: 107k039@gmail.com
tel:0 5323481014