28 Mayıs 2007 Pazartesi

GameX- Oyun Tasarım Atölyesinde Yaptığım Sunumlar

GameX oyun fuarı içerisinde geliştiriciler içinde Oyun Tasarım Atölyesi adı altında bir etkinlik düzenlendi. Bu etkinlikte ben de iki adet sunum yaptım.

Bu sunumlardan ilki "Bağımsız Oyun Geliştiriciliği" ile ilgili idi. Bağımsız oyun geliştiriciliğini tanıtıp, nereden çıktığını, bugün ne durumda olduğunu ve niye Türk oyun geliştiricisi için önemli olduğunu anlatmaya çalıştım. Yaptığım sunuma bu linkten ulaşabilirsiniz. (OpenOffice ve Powerpoint dosyası olarak mevcut)

Diğer sunumum ise "Demoscene ve Oyun Geliştiricileri Arasındaki İlişki" üzerineydi. Önce Demoscene'i tanıtıp, ardından oyun yapımı ile arasındaki ilişkiyi anlattım, oyun geliştiricilerin demoscene ile ilgilenerek kazanabilecekleri faydalardan bahsettim ve son olarak oyun sektöründeki scener'lardan söz ettim. Bu sunuma da bu linkten ulaşabilirsiniz. (yine hem OpenOffice hem de Powerpoint dosyası mevcut)

Açıkcası bu benim ilk sunum, konuşma vs. tecrübemdi. Kötü ortam şartları, az katılım ve ilgisiz katılımcıların da etkisiyle oldukça kötü iki sunum gerçekleştirdiğimi düşünüyorum. Zaten en baştan beri ilk günlerdeki açığı kapatmaktı amacım, meğerse boşunaymış derdim. Neyse gittik, konuştuk, tecrübe kazandık. Faydalı oldu yani.

Not: Daha sonra bu etkinlik üzerine yada etkinlik sonucunda edindiğin tecrübe ve fikirler üzerine bişeyler daha yazmayı planlıyorum. Ama 1-2 gün kadar gecikebilir.

2 yorum:

deniz dedi ki...

Selamlar,

Biz ceidot ekibi olarak cumartesi günübirlik fuara katıldık. Saat 14:00 ile 20:00 arasında fuar alanında ağırlıklı olarak oyun atölyesi bölümünde idik. Zaten verdiğimiz yaklaşık 4 saate varan sunumlar + demo gösterimi de başka bir yere ayrılmamıza hatta fuarı gezmemize dahi izin vermedi.

Seni (ozan) bir ara fuar alanında göz ucu ile uzaktan gördüm, ne yazık ki ortam yanına gitmek için pek müsait değildi. Daha sonra ise zaten sana ulaşmak mümkün olmadı. Zaten seminerlere de katılamadığını bloguna yazmışsın.

Başka bir zamanda kişisel olarak tanışmayı çok isterim gerçekten. Sunumlarımız bence gayet güzel geçti (en azından ben beklediğimden daha fazla bir kitleye hitap etme şansını yakaladım ~15 kişi :)-)

Bu sunumlara da bugün-yarın ceidot.com üzerinden erişebilirsiniz. Mesajı her iki blog altına post lamam umarım sorun yaratmaz. :)

deniz.

Ragnor dedi ki...

Sunumlarınızı kaçırmak istemezdim ama bir arkadaşımı ziyaret etmeliydim.

Keşke görüşebilseydik, tanışmayı bende çok isterdim ama artık bir daha ki sefere. Bu etkinlik her ne kadar organizatörler tarafından oldukça kötü bir şekilde gerçekleştirilmiş olsa da en azından Türk oyun geliştiricilerini (en azından bir kısmını, daha ciddi bir kısmını bana sorarsan) bir araya getirdi, ve güzelde oldu. Internet'te konuştuğun, çalışmalarını takip ettiğin insanları tanımak hoş bir duygu.

Sunumlarınızı yayınlamanız güzel olacak, özellikle de benim gibi kaçırmış olanlar için :).

Eh, nereye cevap yazayım karar veremedim bende iki blog'a birden yazıyorum :).