13 Mayıs 2007 Pazar

Genç Patronlar Yenilikçi İş Fikirleri Yarışması

Türkiye Bilişim Derneği Eskişehir Şubesi, Eskişehir Valiliği, Eskişehir İl Özel İdaresi, KOSGEB Başkanlığı, ODTÜ Teknokent, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi işbirliğiyle Eskişehir İl Özel İdaresi çatısı altında Türkiye Bilişim Derneği Eskişehir Şubesi koordinatörlüğünde faaliyet gösteren Eskişehir Yazılım Üssü Genç Girişimci Eğitim Merkezi’nde proje geliştirecek olan gençlerin seçilebilmesi için ülke genelinde düzenlenen bir yarışmadır.

Yarışmanın amacı, başta üniversite öğrencileri olmak üzere genç girişimciler arasında teknolojiye ve yenilikçiliğe dayalı girişimciliği teşvik etmek ve desteklemektir.

Bu yarışma sonunda verilecek eğitim ve lojistik desteklerle, kazanan projedeki fikrin, teknoloji tabanlı yenilikçi bir işe dönüşmesi ve bu sayede nitelikli işgücüne istihdam yaratması hedeflenmektedir.

Genç Patronlar Yenilikçi İş Fikri Yarışması, yazılım konusunda pazarlanabilir ve yenilikçi bir iş fikrine sahip olan fakat maddi imkanlardan yoksun gençlerimizin önünü açmak ve projelerini hayata geçirmek amacı ile Eskişehir Yazılım Üssü Genç Girişimci Eğitim Merkezi tarafından düzenlenmektedir. Bu yıl ikincisi düzenlenecek olan yarışmada geçen yıldan farklı olarak ayrıca oyun kategorisi de açılmıştır.



Türkiye Bilişim Derneği


EYÜGGEM Ekip Çalışma Portalı

Eskişehir Yazılım Üssü

Genç Patronlar Yenilikçi İş Fikri Yarışması


Ayrıca Genç Patronlar Yenilikçi İş Fikirleri Yarışması ile ilgili ayrıntılı bilgiye de .pdf formatındaki bu tanıtım dosyasından edinebilirsiniz.

7 yorum:

Ahmet Kamil Keleş dedi ki...

Bu yıl bu yarışmaya katılmayı düşünüyorum.

Ayna-i Marzî dedi ki...

Hadi hayırlısı. İnşallah kazanırsın. Güzel şeyler bunlar; hem de çok sevindirici. Galiba artık bir şeyler değişiyor. Teşekkür ediyorum sizin gibi oyun yapımıyla/ program yazmayla uğraşan tüm arkadaşlara.

Ahmet Kamil Keleş dedi ki...

@Tuana: Asıl biz teşekkür ederiz desteğiniz için.

Predat0r dedi ki...

Selam Gord10. Oyunlarına AGS web sitesinde rastlamıştım. Güzel oyunların var, senaryoları hoş, Türkçe olması güzel. Ancak çoğu half-life grafiklerinden oluşan oyunlar. Artık kendini biraz aşsan :) Biliyorsun HL çok eskidi, eğer "Pixel artla falan uğraşamam şimdi yav!" diyorsan bari HL-2 + Garry's Mod kullan. Benden sana tavsiye. Veya takımı genişletin, birkaç pixel artist falan alın :P Zor işler bunlar biliyorum. Bu arada blogunuz hayırlı olsun, indie yapımcılara vatanımızın çok ihtiyacı var.

Ben de internette çok aktif olmasam da, bir zamanlar Game Maker ile bayağı bir uğraştım (AGS'yi de biraz kurcaladım). Tamamlanmış bir oyunum olmasa da faydalı birkaç example çıkardım. Oyunları ve example'ları hep GML kullanarak ve sıfırdan yazıyorum. Başka bir example'ı incelemek çok faydalıdır ancak onun üzerinden yola çıkmak, example'ı biraz modifiye edip klon bir oyun oluşmasına neden olur. Ancak uluslarası GM sitelerinde deneyimli kişilerden yardım almak da çok işe yarıyor. Bir example yazarken kafayı yemek üzereydim, o sırada netten tanıştığım bir GM'ci aklıma geldi ve pat! PM attıktan 5-10dk sonra cevap bana bir tokat misali indi. Afalladım açıkçası kod karmaşıktı çünkü. Ancak biraz kurcalayınca mantığını kavradım ve programıma adapte edebildim.

Hiç oyun tamamlayamamamın nedeni genelde senaryoda eksiklikler, grafikleri ve animasyonları kafamdakine uygun olarak hazırlayamamam veya kafamdaki fikri ekrana yansıtamamam olmuştur. Buglar da cabası. Belki de bunların en büyük sebebi Game Maker! Eğer C# veya Delphi'de yeterince hakimiyet kurabilseydim, Game Maker'ın kısıtlamalarına saplanıp kalmazdım.

Delphi'den çıkan oldukça popüler oyunlar var. Bkz. bağımlısı olduğum Soldat. Soldat'ın grafik ve animasyon sistemine hayranım. Oyun gerçek bir fizik motoruna sahip ve animasyonlar da tek tek spritelar değil, hazırda bulunan vücut parçalarının belli komutlara göre hareket ederek oluşuyor. Vücut parçaları da küçücük pixel art şaheserleri. Gördüğün çoğu nesne ( belki de hepsi ) üçgenlerden oluşuyor. Tahminen oyun 2d mantığıyla 3d araçlar kullanarak hazırlanmış. Oyunun yapımı da beta testerları saymazsak, tamamen tek bir kişiye ait! Sadece Delphi ve yardımcı kütüphaneler ( Jedi, vs.. ) kullanmış sanırım. Belki bunları biliyorsundur ama yine de boşboğazlık ettim, anlattım. Yukarıda yazdıklarımın bazıları tahmine dayanıyor ona göre :)

Hükümran Senfoni'yi 4x4 gözle bekliyorum. Gayet göz alıcı görünüyor. Kabus 22 çok harika bir oyun olmasa da, zamanının gerisinde kalsa da, Resident Evil koksa da ülkemiz açısından iyi bir adım oldu.

Çok kafa şişirdim galiba. Belki de bunları yazmak için yeri değildi. Faydalı bilgiler verebildiysem ne mutlu bana. Sürç-i lisan ettiysem affola. Bugüne kadar harcadığın tüm emek için seni içten tebrik ediyorum. Umarım yarışmada başarılı olursun. İyi çalışmalar.

Adsız dedi ki...

Yarışma ile ilgili merak ettiklerimi ilgililere uzun uzun sordum ve yanıtlarını aldım. Herkesin düşünmesine neden olan yarışma sözleşmesinin önemli bazı maddeleriyle ilgili aklınıza takılması olası konuları ele aldım. Bu soru ve cevaplara ulaşmak ve fikir edinmek isteyenler
TIKLAYIN

Ragnor dedi ki...

Araştırmanız için teşekkürler. Birçoğumuzun farkında bile olmadığı sorunları gündeme getirmişsiniz. Ne yazık ki cevaplar içimi rahatlatmış değil. Bir yandan karşı tarafta haklı gibi ama bu bu anlaşmanın bizim için can sıkıcı bir risk taşımadığı anlamına gelmiyor. Katılmayı düşünen bütün arkadaşlar iyice düşünmeli tekrar tekrar.

Unknown dedi ki...

Benim geçen yıl katıldığım ve kazandığım yarışmadır.
İlk girenler olduğumuz için işler mükemmel yürümesede en azından bir ofisimiz ve yaptığımız şeyin bize iş olduğunu hatırlatıcak şeyler vardı. Arada bir eğitimde alıyorduk. Sonra yarışmanın 2. si yapolacak dendi. Bir gün bir anda yönetim değişti ve herşey bitti ne olduğunu bu kadar tantanayı anlayamadık.
Tamamen bir rezaletle sonlanmış organizayondur. Altında neler döndüğünün kimlerin cebinin parayla dolduğunun kesinlikle incelenmesi lazımdır.