26 Temmuz 2007 Perşembe

Kômpitığ encınıriğ - Ay lav dis geym!

Merhabalar efendim.

Nasılsınız görüşmeyeli? Ben iyiyim.
1 Haziran'dan beri görüşmemiştik. Doğrusunu söylemek gerekirse; bu 2 ayda yazmaya, tek başına anlatmaya değecek herhangi bir duruma, olaya ve tecrübe kazanımına ev sahipliği yapmadı benim naçizane ev stüdyom.


En iyisi bu geçen sürede oyun yapımı konusundaki ve genel olarak hayatımdaki gelişmelerin haberlerini vereyim.

Bildiğiniz gibi ÖSS'ye girmiştim bu yıl. Puanım çok kötü değil belki, ama kesinlikle yüksek de değil. Vakıf üniversitelerinin mühendislik bölümlerine paralı olarak girebileceğim. Büyük ihtimalle Başkent Üniversitesi'nde veya Çankaya Üniversitesi'nde, Bilgisayar Mühendisliği 1'nci sınıfa gidiyor olacağım bu yıl (hazırlık atlama sınavını geçebileceğimi varsayıyorum). Haydi hayırlısı.

Mount & Blade için mod yapımına başladım. Mod sistemini bilgisayara kurup öğrenmem ve alışmam uzun sürmedi.
Çıkarmayı düşündüğüm ilk modun adı Kuzgungölge. "Acaba Vaegir ve Svadianların şehir yöneticilerini öldürmek, onlara suikast düzenlemek nasıl bir his olurdu?" sorusu vardı zihnimde, Kuzgungölge bu fikir üzerine inşa ediliyor (aslında zaten oyun/mod yapımının temel düşüncesi, "Ben olsaydım şunu şöyle şöyle yaparım"dır).


İşin hâlâ çok başındayım. Şu ana kadar yaptığım en kayda değer çalışma, kendi yüzümü karakter skin'i olarak kullanıp kendimi oyuna koymak oldu. İlk önce bu yarattığım karakteri modülün baş kahramanı olarak düşünmüştüm, ama sonra bu karakteri, suikaste uğraması gereken bir prens-şövalyeye dönüştürmeye karar verdim.
Şu an yapmaya çalıştığım şey, oyunun baş kahramanı için zayıf bir 'body' hazırlamaya çalışmak. Kaslı kuslu bir adamın çevik bir şekilde hareket edip oklardan kaçması, oraya buraya zıplaması çok mantıklı olmaz sanırım (aslında benim önemsediğim şey mantık değil, o karakterin Lost One'a benzeyecek olması).
Mount&Blade'in oyun mekaniklerinde pek çok değişiklik yapmayı düşünüyorum bu mod ile.

Ama asıl yapmak istediğim modül bu değil; belki Mount&Blade'in full sürümü çıktığı zaman bitecek olan, geniş bir Asporia modülü. 'Kuzgungölge' ile tecrübe ve M&B komünitesinde biraz prestij kazanmayı düşünüyorum.


Dropped my weapon. I knew I wouldn't need it anymore. And kept walking on the white desert through the blue darkness of the Polar Night. I was feeling nothing. Nor coldness, neither pain.

Lost In The Nightmare'ın 1.2 versiyonu üzerinde çalışıyorum.



Eniena nick'li bir arkadaş (beraber çalışırken beni sinir etti, sonra anlatırım), oyunun orijinal metninin proofread'ini yaptı (şu "proof-read" kelimesinin güzel bir Türkçe karşılığı olduğuna eminim ama aklıma gelmiyor). Yukarıdaki metinde gördüğünüz kötü İngilizcem yüzünden epey eleştiri almıştım. 2 yıl önce yazdığım metne şimdi bakıyorum da, beni bu konuda eleştirenlere hak veriyorum. Bu yeni versiyon için geç bile kaldım sanırım.

Grafikleri elden geçiriyorum.

Oyunun grafiklerinin eski halinden pek memnun değildim. Renk değerleriyle, "shadow/highlight" ayarlarıyla oynayıp (bu arada "Highlight" kelimesinin Türkçe karşılığını merak ediyorum) bir de diffuse glow filtresi eklediğim zaman tam istediğim gibi bir atmosfer sağlayabiliyorum. Hem biraz film noir ambiyansı, hem de rüyamsı bir hava.
Ayrıca oyunun eski halinde, gece/karanlık sahneler o kadar karanlıktı ki oyunu aydınlık bir odada oynadığınız zaman etrafı iyi göremiyordunuz. Bu sorunu bir nebze de olsa giderdim sanırım.

Oyunda yaklaşık olarak 550 tane Room, 650'ye yakın da arkaplan olduğunu varsayarsam, beni epey uğraştıracak bu. Ama değecek sanırım.

Örnekleri bu arşiv sayfasında bulabilirsiniz (resimleri bu sayfada verince OyunYapsak.Net'in ana sayfasını yamulttuğum için ayrı yere koymak zorunda kaldım).

Diyeceklerim şimdilik bu kadar. Takım liderliği ve motivasyon gibi konularda da yazı yazmayı planlıyorum.

2 yorum:

StormOrjin dedi ki...

Suikast demek. Sanırım tüm şehirlerin liderlerini sokağa dökmen gerekicek bunun için. Ben bi ara güya kale modu yapıcaktım, biçok şey hazırdı, sonra bi anda bi sürü güncelleme gelince ve mod sistemi değişince işin suyu çıktı ve bende vazgeçtim. XD

fero dedi ki...

lan olooom senin dediğin şey varya hani gord10 talk felan yazıyodu oyun n oldu lan o ::D:D mount blade