25 Mart 2007 Pazar

Hello World

Klişe bir başlıkla giriş yaptım ama sanırım yazının devamında böyle devam etmem, gerçi hiç belli olmaz sonuçta ben yazıyorum. Neyse, ne diyorduk? Merhaba Dünya, yeni bir proje ile karşınızdayız. Linkte adı "Oyun Yapsak" olarak geçiyor ama başlık olarakta "Oyun Endüstrisi" yazdık. Açıkcası ismi ne tam olarak ben de bilmiyorum, aslında umursamıyorum. Hem bir adın ne önemi var? Şair'inde (Shakespeare) dediği gibi;


"What's in a name? That which we call a rose
by any other word would smell as sweet."

"Bir adın ne önemi var? Bizim gül dediğimiz
başka bir isimle de, kokmaz mı aynı güzellikte?"

(Çeviri benden ;))

İşte böyle, isim belli değil. Peki ne yapacağız burada? İşte onu anlatayım. Bir blog projesi bu. Konumuz oyun yapımı. Tahmin edileceği üzerine oyun yapımı üzerine yazılar bulacaksınız. Ama işin teknik yönünden çok teorik yönü üzerine olacak. Bir oyun tasarlamaktan tutun, bir projenin ilerleyişine ve hatta bu işin ticarı yanıyla ilgili yazılara rastlayacaksınız. Tabii işin ticari yanı derken kast ettiğimiz şey "Bağımsız oyun geliştiriciliği". Bunun nedeni ise Türkiyede bir oyun sektörü oluşması için bizim çözüm önerimizin bu olması. Ve bu da bir sonraki yazımda değineceğim konu.

Sanırım bir diğer konuda biz kimiz? Hatta durun biraz daha açayım. Biz kimiz de size ahkam kesiyoruz? Evet, güzel soru. Ekibimiz uzun süredir oyun geliştiriciliği ile amatör olarak uğraşan bir grup insandan oluşmakta. Zaten herkes ilk yazılarında kendini tanıttı. Ben tanıtmamayı tercih ediyorum. O kadarda gizli biri değilim, merak eden biraz araştırıp ihtiyaç duyacağı kadarını öğrenebilir. Geriye kalanınıda ben yazmam zaten. İlk sorunun içindeki gizli soruya, yani "Niye sizin ahkam kesmenizi dinleyelim ki?" sorusuna gelirsek, cevap basit. İlk olarak ekipteki herkes cidden uzun süredir bu işle uğraşıp, buna kafa yorduğu için büyük ihtimalle bugün internette "oyun yapıcam ben!!" diye dolaşan kitlenin çoğunluğundan daha çok şey bilmekte, iki siz eğer bizden daha az bilen kitleden değilseniz zaten bu konu hakkında yazılan yazıları takip ediyorsunuzdur, çünkü öğrenmenin devamlı süren bir olay olduğunu biliyorsunuzdur ve kaynak seçmenin bir alemi yoktur. Ayrıca bu konuda Türkçe tek kaynak olacağımız gerçeğide tercih sebebi olmamız için bir başka sebeb.

Biraz ukalaca oldu öyle değil mi? Evet, ama yapabileceğim birşey yok sanırım biraz ukala birisiyim ya da yazarken ukalalaşıyorum. Hangisi bilmiyorum ama merak edenler beni tanıyan birini bulup ona sormayı deneyebilir. Bunun dışında içinizden bazıları "Hey bende yazmak istiyorum!" diyebilir. Ekip genişlemeye açık. Bizimle iletişime geçmeniz yeterli.

Son olarak bazılarınız yazıların eklenme sıklığını merak edebilir. Normaldir. Açıkcası bende merak ediyorum. Ama hedefimiz her yazardan en az haftada bir yazı. Yazarlar diğer yazarların yazılarınıda dikkate alıp aynı anda yollamak yerine yazılarını 1 haftaya yayarak yayınlayacaktır, bu sayede sizde okurken fazla sıkıntı çekmezsiniz. Umarım ileride günde bir yazı gibi güzel bir hıza çıkarız.

Yazı bitti sanırım. Bitirmeden önce bari birde kendi beklentilerimi yazayım. Bu beklentim siz okurlardan. Lütfen eğer oralarda bir yerlerde bu yazıları okuyorsanız sadece okuyup geçmeyin, okuduğunuzu bize belli edin. Sizin fikir ve yorumlarınızı okumak istiyoruz. Sizin katılım ve yön göstermeniz ile sizin daha çok ilginizi çekecek konulara değinebilip sizin için daha iyi bir site hazırlayabiliriz.

Porky Pig'in de dediği gibi "And Dat's De End!"

2 yorum:

fredi dedi ki...

Yazıyı yazmaya zorlandığın için sanırım kaçamak bir iş çıkarmışsın. Tez zamanda gelip bir seri başlatmanı emrediyorum. Aylarca "indie game nasıl satılır" konusunda araştırma yaptın. Döktür bakalım.

Es-Shadow dedi ki...

Bende sizinle görüşmek istiyorum. Oyun yapımcısıyım. Bir-iki yazı yazmak istiyorum. Tabi sizin onayınızla. Msn'im Lord26_The_S_D@hotmail.com Gord10 abiyi eklemişim tanırım, en son çıkartmayı düşündüğüm oyundan sonra bana darılmış, engellemiş, utanmaz gibi laflar etmişti sanıyorsam. Lütfen bir dinlesin beni. Yani beni tanıyor.